Jsme si jisti, že s vámi sdílíme stejný cíl: pomáhat tam, kde je to nejvíce potřeba. A k tomu, abychom to dokázali, je nezbytný fundraising. V čem je důležitý firemní fundraising, jak může taková spolupráce vypadat a několik tipů pro úspěšný fundraising vám ukážeme v tomto článku. Také vás pozveme na akreditovaný kurz věnující se tomuto tématu.
Proč je firemní fundraising důležitý?
Spolupráce s firmami nabízí neziskovým organizacím:
- Přístup k finančním a materiálním zdrojům - finanční dary, sponzorské dary, produkty, vybavení, prostory atd.
- Odbornost a know-how - firmy se mohou podělit o své znalosti a zkušenosti v oblastech, jako je marketing, PR, management atd.
- Kontakty a networking - firmy vám mohou otevřít dveře k novým partnerům a dárcům.
- Posílení reputace - spolupráce s respektovanou neziskovkou může zlepšit image firmy a posílit její vnímání u zákazníků a zaměstnanců.
Jak může taková spolupráce vypadat?
Možnosti spolupráce s firmami jsou rozmanité:
- Finanční a sponzorské dary - firmy mohou darovat peníze, produkty nebo služby.
- Darování z prodeje produktů - firmy mohou část z prodeje vybraných produktů věnovat neziskové organizaci.
- Firemní dobrovolnictví - zaměstnanci firmy se mohou zapojit do aktivit neziskové organizace.
- Pro bono služby - firmy mohou neziskové organizaci poskytnout své služby zdarma (např. právní poradenství, marketingové kampaně).
- Věcné dary - firmy mohou darovat vybavení, materiál, prostory, atd.
Tipy pro úspěšný firemní fundraising:
- Ujasněte si, co od spolupráce očekáváte - co potřebujete? Co po firmě chcete? Co firma potřebuje? Co můžete nabídnout?
- Připravte si konkrétní nabídku - jasně formulujte, co firmě nabízíte a jaký z toho bude mít užitek.
- Využijte osobních kontaktů a vazeb - osobní přístup má vždy větší šanci na úspěch.
- Najděte spojení mezi vaší činností a činností firmy - nabídněte firmě něco, co je pro ni relevantní a atraktivní.
- Buďte transparentní a zodpovědní - informujte firmu o tom, jak s jejími dary nakládáte.
- Budujte dlouhodobé partnerství - jednorázová spolupráce je sice fajn, ale dlouhodobé partnerství je pro obě strany výhodnější.
Pro neziskové organizace, které s fundraisingem začínají nebo si chtějí ověřit své metody a získat nové tipy, máme dvoudenní akreditovaný kurz s lektorem Pavlem Němečkem. Pojďme si ho představit.
Na našem dvoudenním kurzu si zvýšíte sebevědomí nutné pro návštěvu dárce. Kurz je zaměřen na specifika jednání s firemními dárci a budování dlouhodobé spolupráce.
Na kurzu se dozvíte:
- Jak nastavit specifické podmínky pro úspěšný firemní fundraising v NNO
- Zda máte potenciál k jednání s firemními dárci
- Jak definovat hodnoty a protihodnoty spolupráce s podnikatelským sektorem
- Základy efektivní komunikace s dárcem / sponzorem
- Co je AIDA a jak ji využít
- Jak připravit vlastní jednoduchý záměr protiplnění pro firemního dárce
- Jak vytvářet náměty pro společný CSR projekt s firemním sektorem
- Jak ukotvit systém jednotného řízení a vyhodnocování firemního fundraisingu ve vaší NNO
Kurz probíhá formou praktických nácviků, které umožní účastníkům osvojení si získaných znalostí a dovedností.
Co o kurzu říkají účastníci:
„Kurz předčil má očekávání, na rozdíl od jiných kurzů, kde se jede pouze teorie, kterou už mnohdy účastník zná, tady jsem dostala skvělé praktické tipy! Díky za to.“
„Kurz s lektorem Pavlem Němečkem byl velmi praktický a cenný. Odnesla jsem si z něj strukturu rozhovoru s dárcem, vypracovaný fundraisingový argument a návrh ceníku spolupráce.“
„Školení bylo skvěle připravené. Lektor Pavel Němeček držel strukturu a zároveň dokázal dobře reagovat na dotazy a vstupy účastníků. Celé školení bylo pojato velmi prakticky s cílem okamžité přenositelnosti do praxe.“
Lektor kurzu Ing. Pavel Němeček je ředitelem Sdružení D a externím pedagogem fundraisingu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Ve své lektorské a konzultační činnosti pro neziskové organizace se zaměřuje na implementaci strategického řízení a plánování, rozvoj grantového i negrantového fundraisingu a zavádění metod samofinancování. Mezi jeho významné klienty z poslední doby patří např. ADRA, Arcidiecézní Charita Olomouc, Fokus Vysočina či Lata Praha.