Stále se snažíme přinášet vám důležité informace a pohledy na určité problematiky. Chceme být také aktuální, a proto vám přinášíme několik rad k finančnímu krizovému řízení. Připravili jsme je ve spolupráci s naším lektorem, bývalým kolegou a také jedním z hodnotitelů ocenění neziskovka roku, Petrem Hořejšem.
Co dělat a nedělat v krizovém finančním řízení?
- Hlavně nepanikařit. Nepodléhejte výrokům z médií. Získávejte relevantní informace a ověřujte si je.
- Řídit systematicky, ne dle pocitů.
- Připravit si více scénářů rozpočtu.
- Sledovat cash-flow.
- Přizpůsobovat fundraisingový plán aktuální situaci.
- Počítat s odmítnutím u některých podporovatelů, ale stále je vést v patrnosti a ozvat se jim později.
- Zajistit si i jiné zdroje, např. z individuálního dárcovství nebo příjmy ze sociálního podnikání.
- Kriticky se podívat na nákladovou stránku organizace.
- Vytvořit si analýzu činností a vyjádřit si činnosti kvantitativně i kvalitativně.
- Využít třeba Paretovo pravidlo 80/20. Určete si 20 % činností, které vám zabírají nejvíce času, a právě těm věnujte 80 % úsilí na jejich snížení.
Podívejte se na nabídku kurzů se zaměřením na finance, které nabízíme.
Tématu krizového finančního řízení se věnuje také další díl podcastu Nahlídni. Již podruhé jsme si pozvali Petra Hořejše z Centra účetnictví, který dříve působil jako finanční ředitel Nadace rozvoje občanské společnosti. Je také dlouholetým hodnotitelem ocenění Neziskovka roku a jedním z našich lektorů. S Petrem jsme se bavili o tom, jak v krizi přemýšlet nad rozpočtem, jak mít nejlépe rozvržené zdroje a jak má organizace nahlížet na snižování nákladů.