Ve světě Instagramu aby se čert vyznal, když je tam pořád něco nového. A navíc dost lidem přijde, že stejně nefunguje. Jak ho ale efektivně nakopnout a udržet v prospěch vaší organizace? Přinášíme vám tři tipy, jak se z toho nezbláznit a zajistit si výsledky.
(Počítáme s tím, že máte profil přepnutý na firemní a máte tedy přístup ke statistikám a máte ho vyplněný, alespoň základně a víte, že máte používat #).
- Tvořte strategický obsah s přidanou hodnotou pro vaše sledující. Instagram je jen jedna z částí vaší marketingové komunikace a měla by vycházet z celkové strategie organizace. Víte tedy co chcete předat a komu. To pak podávejte dostatečně zajímavým způsobem pro vaši cílovku na IG a přizpůsobené IG prostředí. U každého příspěvku si řekněte, co si z toho má sledující odnést? A je to v souladu s naší strategií a cíli?
- Dbejte na pravidelnost a buďte aktivní a interaktivní. Na IG funguje algoritmus, který určuje, jak moc se váš obsah komu bude zobrazovat. Můžete si ho představit jako takového robůtka na pozadí, který křoupe úplně všechno co vy a všichni ostatní na IG děláte. Když budete porušovat pravidla IG nebo nebudete aktivní, jsou to pro vás pomyslné mínusové body a nemůžete čekat žádný velký úspěch. Plusové body získáváte, když na IG dáváte obsah pravidelně, jste na něm aktivní a vytváříte obsah, se kterým mohou vaši sledující interagovat – nejjednodušší způsob, jak na to, je přidávání aktivních tlačítek do IG Stories s jednoduchými otázkami, kvízy, apod. Ale opět pozor, ať platí bod 1. A nejsou to jen nesmyslné „klikačky“.
- Využívejte novinky, které IG přináší. IG chce, aby tam všichni trávili spoustu času a dělá pro to maximum. Přináší novinky a chce je dostat mezi lidi a tedy „protěžuje“ jejich využívání. Aktuálně tedy můžete určitě vyzkoušet tzv. Průvodce anebo již zajeté Reels. Jak na Reels naleznete ZDE.
Pokud byste rádi dostali ucelené informace, jak na Instagram efektivně a smysluplně, přihlaste se na náš online kurz s Lucií Budíkovou.
Můžete si s lektorkou poslechnout dva rozhovory z podcastu Nahlídni, které se věnují sociálním sítím.