Facebook a Instagram jsou mocné nástroje, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů. S trochou snahy a kreativity je můžete efektivně využít k šíření povědomí o své misi a tématu, k budování komunity a k získání podpory pro svou práci. Pojďte se s námi podívat na pár tipů, jak na Facebook a Instagram.
Tipy pro využívání Facebooku neziskovými organizacemi:
- Vytvořte si silnou stránku: Ujistěte se, že vaše stránka na Facebooku je kompletně a správně vyplněná, včetně profilové fotky, titulní fotky, popisu a kontaktních informací.
- Sdílejte poutavý obsah: Zaměřte se na sdílení příběhů, fotografií a videí, které rezonují s vaší cílovou skupinou. Využívejte také Facebook Live pro přenosy z vašich akcí.
- Vytvářejte a zapojte se do komunity: Vytvářejte skupiny a události na Facebooku, abyste propojili své příznivce a dobrovolníky. Odpovídejte na komentáře a zprávy a aktivně se zapojte do konverzací.
- Využívejte reklamy na Facebooku: Reklamy na Facebooku vám pomohou oslovit širší publikum a zacílit na specifické demografické a zájmové skupiny.
- Sledujte výsledky a analyzujte data: Facebook vám poskytne cenné informace o sledujících (followerech) a o tom, jak s nimi váš obsah rezonuje.
Instagramové trendy pro neziskové organizace:
- Využívejte Reels a Stories: Tyto formáty jsou v současnosti na Instagramu nejpopulárnější a skvěle se hodí pro sdílení poutavých a emotivních příběhů o vaší misi a práci.
- Zaměřte se na vizuální obsah a buďte pravidelní: Instagram je vizuální platforma, proto je důležité sdílet kvalitní videa a fotky, které zaujmou a udrží pozornost uživatelů. Příspěvky mohou obsahovat i grafiku, nebo třeba i texty. Další věc, kterou má algoritmus Instagramu rád, je pravidelnost. Zveřejňujte pravidelně v daný den alespoň jednou týdně.
- Zapojte se do komunity: Odpovídejte na komentáře a zprávy, pořádejte živé relace a spolupracujte s influencery a dalšími neziskovkami.
- Využívejte hashtagy: Hashtagy pomohou vašemu obsahu, aby ho našli relevantní uživatelé. Zaměřte se na mix populárních a méně používaných hashtagů. Vytvořte si i svůj vlastní hashtag.
- Buďte autentičtí a transparentní: Lidé na Instagramu oceňují upřímnost a otevřenost. Ukažte jim skutečnou tvář své organizace a sdílejte s nimi i ty méně dokonalé momenty. Lidé milují nahlížení do takzvané „kuchyně“, kde vše vzniká.
Jste začátečníci a potřebujete ukázat a představit, k čemu všemu a jak lze využívat Facebook a Instagram? Nebo už nějakou dobu Facebook a Instagram používáte a chcete získat nové tipy a rady, jak na tyto sociální sítě? Připravili jsme pro vás zajímavý kurz.